آماده سازی سازمانها برای دنیای پس از ویروس کرونا
در كنار بحران شدید در بهداشت و سلامت جامعه ناشی از بیماری كرونا، مدیران سرتاسر جهان با چالش های مدیریتی شدیدی روبرو هستند: افت شدید تقاضای مشتری، اصلاحات قانونی قابل توجه، قطع زنجیره تأمین، بیكاری، ركود اقتصادی و افزایش عدم اطمینان. کسب و کارها هم به مانند دولتها نیاز به یک روش برای رهایی از کرونا ...
توصیه های مهم در هنگام کار ریموت یا دورکاری از خانه در شرایط بحران کرونا
این روزها بدلیل بحران ناشی از ویروس کرونا و خطرات ناشی از ابتلا به این بیماری همگی در شرایطی به سر میبریم که عدم حضور در محل کار برای بسیاری از مشاغل و کسب و کارها توصیه شده است. در هنگام دورکاری یا انجام کار از خانه و اقامتگاه خود لازم است نکاتی را در نظر ...
تحقیق سالانه کاربانک از زیست بوم استخدام و منابع انسانی کشور - 1397
این تحقیق با مشارکت بیش از 1000 نفر از مدیران منابع انسانی، مدیران ارشد و کارشناسان حوزه منابع انسانی و استخدام در سازمانهای کوچک، متوسط و بزرگ انجام شده است. جمع آوری نظرات و تجربیات این افراد با روش توزیع یک پرسشنامه آنلاین به جامعه هدف در طول چند هفته صورت گرفته است.
چگونه افراد را به مصاحبه استخدامی دعوت کنیم؟
کارفرمایان حرفهای میدانند که دعوت افراد به مصاحبه روش و آدابی دارد که با شناخت و رعایت این موارد میتوان به نتایج بهتری رسید. گاهی برخی از کارفرمایان از این گلایه دارند که افراد جویای کار حاضر به شرکت در مصاحبه با آنها نشده و یا به وعده خود برای حضور در جلسه عمل نمیکنند. ...
لباس رسمی آقایان در جلسات کاری و حرفه ای
مهارت مذاکره یکی از هنرهای است که هر مدیر یا فرد حرفه ای باید به آن آشنا باشد. یکی از عوامل مهم در میزان تاثیر گذاری در مذاکرت، نحوه انتخاب پوشاک است. بطوریکه افراد با انتخاب لباس مناسب ناخوآگاده حرفه ای تر به نظر رسیده و از سوی مخاطبین جدی تر گرفته می شوند.
آمار و حقایقی درباره کارآفرینی و تولید شغل - گزارشی از موسسه گالوپ
موسسه گالوپ از سال 1965 ویژگی های رفتاری افراد کارآفرین را مطالعه کرده است و تمرکز این مطالعات در دهه گذشته - در قالب پروژه ای که کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، آلمان، مکزیک و ایالات متحده را در بر می گرفته – اساساً بر روی نقش بالقوه و طبیعی انسان در تولید اشتغال بوده است. طبق ...
در مصاحبه شغلی چگونه به سوال "بزرگترین نقطه ضعف شما چیست؟" پاسخ دهیم؟
وقتی در یک مصاحبه کاری درباره نقاط قوتتان پرسیده می شود، پاسخش را می دانید: ویژگی ها یا مهارت های حر فه ایتان را عرضه می کنید و ثابت می کنید فرد بهتری برای شغل مربوطه وجود ندارد. معمولاً مصاحبه گران از طرح این پرسش چند منظور دارند ...
طراحی مسیر شغلی
فرایند ارزیابی جایگاه فعلی کارتان (وضعیت شغلی فعلی)، تصمیم گیری درمورد جایگاهی که خواهانش هستید (وضعیت شغلی مطلوب) و ایجاد تغییرات لازم برای رسیدن به آن"طراحی مسیر شغلی" نامیده می شود. این موضوع فرایندی جاریست که باید آن را موزون و هماهنگ مدیریت کنید چراکه ...
مسیر حرفه ای یا شغلی چیست؟
مسیر حرفه ای یا شغلی یا Career Path رد پایی است از زندگی حرفه ای شما. مسیری که لازم است آن را آگاهانه طراحی و ترسیم کنید. آگاهی از مسیر حرفه ای مشخصه افرادی است که نگاهشان به شغل فراتر از یک سری فعالیت های تکراری جهت امرار معاش و بلکه یک فعالیت تاثیر گذار اجتماعی ...
درباره نگارش رزومه حرفه ای و مؤثر
نکات کلیدی در نگارش یک رزومه خوب و موثر: گردآوری کلمات کليدی، مسئوليتهای خود را درست شرح دهيد، شفاف و موجز بنويسيد، رزومه را با نرم افزار تايپ کنيد، انتخاب فونت يا قلم مناسب، صادق باشيد
دانلود نمونه رزومه کاری
جهت آشنایی هر چه بیشتر کارجویان گرامی با فن رزومه نویسی، نمونه هایی از رزومه های حرفه ای فارسی بعنوان مثال ارائه می گردد. همچنین می توانید جهت دانلود و استفاده از قالب خام رزومه از اینجا ...
تشریح ساختار و قالب رزومه حرفه ای
هر رزومه از ساختار و قالبی مشخص برخوردار است. این بدین معنی است که محتویات مندرج در رزومه می بایست در قسمتهای مجزا و با فرمتی معین نوشته شوند. توصیه می شود ...
رزومه چیست؟
رزومه معرفینامه ای شامل خلاصه ای از تجربیات کاری، سوابق تحصیلی و مهارتهای فرد جویای کار است. این معرفینامه میتواند بصورت تایپ شده در حداکثر یک یا دو صفحه در قالب اوراق چاپ شده و یا نسخه الکترونیکی (غالباً فایلهای doc , pdf) از سوی کارجو به کارفرما ارائه گردد. در برخی کشور های اروپایی و ...
معرفی ویژگیهای جدید سایت کاربانک برای شرکتها
در این ویدئو آقای میلاد صابری، موسس پلتفرم استخدامی کاربانک به تشریح امکانات و ویژگی های جدید سایت میپردازد. جستجوی پیشرفته در بانک رزومه ها، سیستم انطباق هوشمند، ترویج برند کارفرمایی، مدیریت اطلاعات متقاضیان شغلی و ... بخش هایی است که در این ویدئو توضیح داده شده اند.
مدیریت لیست رزومه متقاضیان در فرایند استخدام
کاربانک در این ویدئو کوتاه نشان می دهد که چطور باید اطلاعات متقاضیان شغلی را در فرایند استخدام مدیریت نمود. سایت کاربانک به تیم های منابع انسانی این امکان را می دهد که رزومه ها را تعیین وضعیت کرده و نتایح مصاحبه با متقاضیان شغلی را بصورت یادداشت ثبت نمایند.
نحوه ایجاد پروفایل سازمانی در سایت کاربانک
ایجاد پروفایل سازمانی درسایت کاربانک بسادگی در این ویدئو کوتاه نمایش داده شده است. این ویژگی به شرکت ها این امکان را می دهد که براحتی تصویری درست از خود ایجاد کنند و به ارتقا برند کارفرمایی آنان کمک می نماید.
نحوه انتشار آگهی شغلی در سایت کاربانک
این ویدئو بسادگی نحوه انتشار فرصت شغلی در سایت کاربانک را نمایش می دهد.
راهنمای جستجو پیشرفته میان رزومه متقاضیان شغلی کاربانک
جستجو در بانک اطلاعاتی رزومه متقاضیان شغلی سایت کاربانک از جستجوی ساده تا پیشرفته در این ویدئوی آموزشی به نمایش گذاشته شده است.
آشنایی با شغل مدیر بازاریابی اینترنتی؛ فرزاد انصافی
در این ویدئو کوتاه با سمت و شرح وظایف مدیریت بازاریابی در یک شرکت اینترنتی آشنا می شویم. فرزاد انصافی، مدیر بازاریابی ایسام از زبان خود شغلش را توصیف میکند.
آشنایی با شغل مسئول مالی و اداری؛ مجید لطفی
در این ویدئو کوتاه با سمت و شرح وظایف مسئول مالی و اداری در یک شرکت اینترنتی آشنا می شویم. مجید لطفی، مدیر و مسئول مالی و اداری ایسام، از زبان خود شغلش را توصیف میکند.
چرا کار واقعی در محل کار اتفاق نمیفتد؟!
وقتی از بعضی از پرسنل می پرسی که بهترین جایی که برای انجام بهتر کارها میروی کجاست؟ جواب های جالبی میشنوی: آشپزخانه، ماشین، زیر زمین ...! ولی واقعا چرا این افراد در محل کارشان، بهره وری لازم را ندارند؟ جیسون فراید در این صحبت به زوائد محیط کار اشاره میکند. از نظر وی مدیران و جلسات ...
چگونه بین کار و زندگی شخصی تعادل برقرار کنیم؟
نایجل مارش: "فقط میخوردم، میجنگیدم، کار میکردم و از خانواده غافل بودم. تصمیم گرفتم یکسال از کار فاصله بگیریم و به خانواده ام برسم تا روی موضوع تعادل بین کار و زندگی بپردازم ... اما چطور می شد به تعادل بین این دو موضوع فکر کرد وقتی کار نمیکردم! ... به سر کار برگشتم و به ...
اهمیت طراحی میز کار
#میزکارمن مهمه!
کار ما بخشی از زندگی ماست و میز کار ما، آرام بخش ما و انعکاسی از هویت ماست. در این پادکست خانم مریم یوشی زاده، مشاور و روان درمانگر فرد و خانواده به بیان نظراتشون در این خصوص میپردازند که چطور اختصاصی سازی میز کار میتونه در بالا بردن حس خوب موقع کار کردن ...
کار ما بخشی از زندگی ماست و میز کار ما، آرام بخش ما و انعکاسی از هویت ماست. در این پادکست خانم مریم یوشی زاده، مشاور و روان درمانگر فرد و خانواده به بیان نظراتشون در این خصوص میپردازند که چطور اختصاصی سازی میز کار میتونه در بالا بردن حس خوب موقع کار کردن ...
نقش منابع انسانی در سازمان ها
در این پادکست کاربانک در گفتگو با خانم فاطمه حسنی (سرپرست منابع انسانی شرکت چارگون) به بررسی نقش منابع انسانی در شرکت ها پرداخته است.
استرس خود را چگونه مدیریت کنیم؟
گفتگوی کاربانک با خانم شبنم طباطبایی در مورد مدیریت استرس را بشنوید. استرس خود را چگونه مدیریت کنیم؟
کار کردن در شرکت چارگون چگونه است؟
خانم فاطمه حسنی، سرپرست منابع انسانی شرکت چارگون در گفتگو با کاربانک به تشریح ویژگی های محیط کار و فرهنگ کار در شرکت چارگون پرداخته اند؛ اینکه چارگونی ها چگونه کار میکنند ...
مگه زمان قابل مدیریت کردنه !؟
در این پادکست خانم شبنم طباطبایی مشاور و مدرس توانمندسازی در مورد مدیریت زمان صحبت میکند. جالب اینکه از نظر خانم طباطبایی "مبحثی به نام مدیریت کردن یک غلط مصطلح است و زمان قابل مدیریت کردن نیست! ما کنترلی روی زمان نداریم و این ما هستیم که باید خواسته ها و اولویت های خودمان را مدیریت ...
نکات مهم درباره تعدیل نیرو که مدیران باید بدانند
دکتر فرشاد نادری، مدیرعامل شرکت رادمان در گفتگویی با کاربانک به نکاتی مهمی اشاره کردند که لازم است مدیران شرکت ها در زمان تعدیل نیرو آن ها را بدانند. بکار گیری این نکات میتواند باعث شود که شرکت ها و پرسنل در زمان تقلیل منابع انسانی خود کمترین دچار کمترین آسیب شوند.
برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ منِ روانی
چقدر در برقراری تعادل در زندگی موفق هستید؟
در پادکست دهم "صدای کاربانک" به مبحث تعادل در کار و زندگی پرداختیم. در آنجا اینطور مطرح شد که یکی از نشانه های تشخیص تعادل، حالِ خوش است و بودن در حال خوش یعنی توجه به چهار بعد از بودن "من"؛ من جسمی، من اجتماعی، من روانی و ...
برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ منِ اجتماعی
چقدر در برقراری تعادل در زندگی موفق هستید؟
در پادکست دهم "صدای کاربانک" به مبحث تعادل در کار و زندگی پرداختیم. در آنجا اینطور مطرح شد که یکی از نشانه های تشخیص تعادل، حالِ خوش است و بودن در حال خوش یعنی توجه به چهار بعد از بودن "من"؛ من جسمی، من اجتماعی، من روانی و ...
برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ منِ جسمی
چقدر در برقراری تعادل در زندگی موفق هستید؟
در پادکست دهم "صدای کاربانک" به مبحث تعادل در کار و زندگی پرداختیم. در آنجا اینطور مطرح شد که یکی از نشانه های تشخیص تعادل، حالِ خوش است و بودن در حال خوش یعنی توجه به چهار بعد از بودن "من"؛ من جسمی، من اجتماعی، من روانی و ...
برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ منِ معنایی
چقدر در برقراری تعادل در زندگی موفق هستید؟
در پادکست دهم "صدای کاربانک" به مبحث تعادل در کار و زندگی پرداختیم. در آنجا اینطور مطرح شد که یکی از نشانه های تشخیص تعادل، حالِ خوش است و بودن در حال خوش یعنی توجه به چهار بعد از بودن "من"؛ من جسمی، من اجتماعی، من روانی و ...
اشتباهات رایج جویندگان کار چیست؟
کاربانک در این پادکست و در گفتگویی با آقای مهندس مهدی میرهادی به بررسی اشتباهات رایج برخی کارفرمایان در هنگام استخدام می پردازد. این ها اشتباهاتی هستند که غالبا سبب می شود فرآیند کاریابی با راندمان قابل قبول پیش نرود و اصطلاحا توانایی های افراد بطور درست دیده نشود.
اشتباهات رایج استخدام کنندگان چیست؟
چرا بعضی از تیم ها موثر کار نمیکنند؟!
کاربانک طی گفتگو با آقای رضا غیابی به تجربه ایشان در خصوص راندمان کار تیمی می پردازد.
آقای رضا غیابی به پر رنگ بودن نقش Leadership در فعالیت های تیمی اشاره داشته و آنرا عاملی برای موفقیت یا عدم موفقیت کار تیمی می داند. از دید ایشان مساله رهبری رابطه مستقیم با مساله بیولوژی و ترشح ...
چرا کار میکنیم؟
در این پادکست از برنامه صدای کاربانک با سئوالی ساده ولی مهم روبرو هستیم؛ اینکه چرا کار میکنیم؟!
دلایل شما از کار کردن چیست؟ با انجام کار به چه هدفی کمک میکنید؟ آخرین باری که از انجام کاری ذوق شده شده اید کی بوده و چرا؟
صحبت های جالب و تاثیر گذار آقای رضا غیابی را ...
بهترین عادات رفتاری افراد موفق
در این پادکست میشنویم:
بینش آدم های موفق به چه میزان در موفقیت آنها نقش دارد؟
آنهایی که عاشق کار هستند هیچوقت احساس نمیکنند که کار میکنند
موفقیت افراد با ظرفیت ذهنی آنها رابطه دارد ...