جویای کار
  • فرصت‌های شغلی
  • ثبت سریع رزومه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
جویای همکار
  • جستجو رزومه‌ها
  • ثبت فرصت شغلی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
لوگو کاربانک استخدام، رزومه و کاریابی در کاربانک

کار خوب، همکار خوب

ورود ثبت نام بازگشت
جویای کار

فرصت‌های شغلی

ثبت سریع رزومه

جویای همکار

جستجو رزومه‌ها

ثبت فرصت شغلی

فرصت‌های شغلی
جستجوی رزومه
وبلاگ

مشاوره با پشتیبانی

۰۲۱-
  1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. لباس رسمی آقایان چیست؟

لباس رسمی آقایان در جلسات کاری و حرفه ای

مهارت مذاکره یکی از هنرهای است که هر مدیر یا فرد حرفه ای باید به آن آشنا باشد. یکی از عوامل مهم در میزان تاثیر گذاری در مذاکرت، نحوه انتخاب پوشاک است. بطوریکه افراد با انتخاب لباس مناسب ناخوآگاده حرفه ای تر به نظر رسیده و از سوی مخاطبین جدی تر گرفته می شوند.

لباس رسمی آقایان برای شرکت در مذاکرات و جلسات اداری، سمینارها، كنفرانس‌ها، میهمانی‌های اداری و دیدارهای رسمی کت و شلوار است. کت و شلوار آقایان در جلسات رسمی باید مشخصات زیر را داشته باشد:

۱- هیچ كت تكی به درد هیچ مجلس رسمی نمی‌خورد. بنابراین در جلسات رسمی با كت تك ظاهر نشوید.

٢- رنگ كت و شلوار رسمی سرمه‌ای و پس از آن مشکی یا رنگ تیره است. برای جلسات رسمی هیچ رنگ دیگری استفاده نمی‌شود.

٣- در صورتی كه تمایل به استفاده از كت و شلوار طرح‌دار دارید، خط‌های آن باید بسیار نازك باشد و خیلی جلب توجه نكند. كت شلوار مشكی با خط درشت سفید یا چهارخانه یك فاجعه محسوب می‌شود.

٤- فقط در شرایطی برای مجالس رسمی از كت و شلوار غیر سرمه‌ای استفاده كنید كه در تمام فروشگاه‌های شهر هیچ كت و شلوار سرمه‌ای سایز شما وجود نداشته باشد.

٥- زیر کت، پیراهن سفید یا آبی آسمانی بسیار كم رنگ ساده بپوشید و در صورتی كه كت و شلوارتان خط‌دار است، پیراهن را حتما ساده انتخاب كنید و اگر كت و شلوار مشكی پوشیدید، صرفا از رنگ سفید برای پیراهن استفاده شود.

٦- هرگز زیر كت و شلوار خصوصا رسمی از پیراهن آستین كوتاه استفاده نكنید.

٧- پیراهن آستین بلند ترجیحا با دكمه سردست استفاده شود تا شكوه و نظم شما را به رخ دیگران بكشد.

٨- اگر از كراوات استفاده می‌كنید با لباس رسمی از رنگ‌های شاد مانند قرمز، بنفش و... استفاده شود. هرچند كراوات كاملا مرتبط با سلیقه شما است، بعضا مقامات و سران كشورها، رنگ كراوات خود را از رنگ غالب پرچم كشور خود اقتباس می‌كنند.

٩- كمربند شما حتما باید چرمی، مشكی و ساده باشد با سگكی كه جلب توجه نكند.

١٠- شلوار شما باید فاقد هرگونه پیلی و چین باشد.

١١- جوراب كلا یك رنگ دارد آن هم مشكی یا سرمه ای تیره. بقیه رنگ‌ها اصلا مناسب جوراب نیست. وقت خودتان را تلف نكنید.

١٢- كفش هم باید مشكی و بنددار ساده باشد، ترجیحا نوك‌تیز. از پوشیدن كفش‌های دارای لژ بزرگ پرهیز كنید. كفش مردانه رسمی دارای ۳سانتی متر پاشنه است.

١٣- از كت‌های ۳دكمه هرگز در جلسات رسمی استفاده نكنید. در جلسات رسمی از كت‌های ۲دكمه و تك دكمه استفاده شود با اولویت دو دكمه.

١٤- چاك پشت كت می‌تواند دوچاك یا تك چاك باشد، ولی كت‌های دوچاك خوش‌ فرم‌تر و به‌روزتر هستند.

١٥- در هنگام نشستن، هر دو دكمه كت باز باشد.

١٦- در هنگام ایستادن یا راه رفتن، صرفا دكمه بالایی كت (در كت‌های دو دكمه) یا دكمه كت تك بسته باشد و دكمه پایین كت‌های دو دكمه باز باشد.

١٧- جیب‌های كت صرفا جهت تزئین است. در جیب‌های كنار هیچ چیزی نگذارید. بعضا در هنگام خرید درب این جیب‌ها دوخته شده است اصلا بازشان نكنید.

١٨- در جیب‌های بغل كت چیزی نگذارید كه در هنگام بستن دكمه كت برجستگی آن نمایان باشد.

١٩- همیشه در جلسات رسمی كارت ویزیت و روان‌نویس یا خودنویس همراه داشته باشید.

٢٠- با خودكار معمولی در جلسات رسمی چیزی را امضا یا یادداشت نكنید.

٢١- كاربرد ساعت دیگر صرفا نشان دادن زمان نیست. ساعت شما قدرت شما را نشان می‌دهد و جایگاه اجتماعی شما را. پس همواره ساعت خوب و روان‌نویس یا خودنویس شیک به همراه داشته باشید.

٢٢- هرگز تحت هیچ شرایطی استفاده از ادوکلن را فراموش نکنید، چراکه به آن شناخته می شوید.

۲۳ فروردين ۱۳۹۵ نوشته شده توسط karbank.ir
  • وبلاگ‌ها
  • ویدئو‌ها
  • پادکست‌ها

در مصاحبه شغلی چگونه به سوال "بزرگترین نقطه ضعف شما چیست؟" پاسخ دهیم؟

وقتی در یک مصاحبه کاری درباره نقاط قوتتان پرسیده می شود، پاسخش را می دانید: ویژگی ها یا مهارت های حر فه ایتان را عرضه می کنید و ثابت می کنید فرد بهتری برای شغل مربوطه وجود ندارد. معمولاً مصاحبه گران از طرح این پرسش چند منظور دارند ...
۱۱ آبان ۱۳۹۴

لباس رسمی آقایان در جلسات کاری و حرفه ای

مهارت مذاکره یکی از هنرهای است که هر مدیر یا فرد حرفه ای باید به آن آشنا باشد. یکی از عوامل مهم در میزان تاثیر گذاری در مذاکرت، نحوه انتخاب پوشاک است. بطوریکه افراد با انتخاب لباس مناسب ناخوآگاده حرفه ای تر به نظر رسیده و از سوی مخاطبین جدی تر گرفته می شوند.
۲۳ فروردين ۱۳۹۵

تحقیق سالانه کاربانک از زیست بوم استخدام و منابع انسانی کشور - 1397

این تحقیق با مشارکت بیش از 1000 نفر از مدیران منابع انسانی، مدیران ارشد و کارشناسان حوزه منابع انسانی و استخدام در سازمان‌های کوچک، متوسط و بزرگ انجام شده است. جمع آوری نظرات و تجربیات این افراد با روش توزیع یک پرسشنامه آنلاین به جامعه هدف در طول چند هفته صورت گرفته است.
۲۹ خرداد ۱۳۹۷
مشاهده همه مقالات

معرفی ویژگی‌های جدید سایت کاربانک برای شرکت‌ها

در این ویدئو آقای میلاد صابری، موسس پلتفرم استخدامی کاربانک به تشریح امکانات و ویژگی های جدید سایت می‌پردازد. جستجوی پیشرفته در بانک رزومه ها، سیستم انطباق هوشمند، ترویج برند کارفرمایی، مدیریت اطلاعات متقاضیان شغلی و ... بخش هایی است که در این ویدئو توضیح داده شده اند.
1 مرداد 1397

آشنایی با شغل مدیر بازاریابی اینترنتی؛ فرزاد انصافی

در این ویدئو کوتاه با سمت و شرح وظایف مدیریت بازاریابی در یک شرکت اینترنتی آشنا می شویم. فرزاد انصافی، مدیر بازاریابی ایسام از زبان خود شغلش را توصیف میکند.
25 آذر 1396

چگونه بین کار و زندگی شخصی تعادل برقرار کنیم؟

نایجل مارش: "فقط میخوردم، میجنگیدم، کار میکردم و از خانواده غافل بودم. تصمیم گرفتم یکسال از کار فاصله بگیریم و به خانواده ام برسم تا روی موضوع تعادل بین کار و زندگی بپردازم ... اما چطور می شد به تعادل بین این دو موضوع فکر کرد وقتی کار نمیکردم! ... به سر کار برگشتم و به ...
25 آذر 1396
مشاهده همه ویدئو‌ها

برقراری تعادل بین کار و زندگی

چقدر در برقراری تعادل بین کار و زندگی موفق هستید؟ کار می کنید برای داشتن زندگی بهتر یا زندگی میکنید برای کار کردن؟! ارتباط زندگی شخصی با زندگی شغلی ما چگونه است و چقدر در خوشحالی ما تاثیر گذار است؟ کاربانک در این پادکست و طی گفتگو با خانم شبنم طباطبایی به مساله تعادل بین کار و زندگی و ...
14 بهمن 1395

اشتباهات رایج جویندگان کار چیست؟

کاربانک در این پادکست و در گفتگویی با آقای مهندس مهدی میرهادی به بررسی اشتباهات رایج برخی کارفرمایان در هنگام استخدام می پردازد. این ها اشتباهاتی هستند که غالبا سبب می شود فرآیند کاریابی با راندمان قابل قبول پیش نرود و اصطلاحا توانایی های افراد بطور درست دیده نشود.
21 ارديبهشت 1397

مهارت های ارایه مطلب یا Presentation skills

گفتگو با دکتر فرشاد نادری؛ آیا داشتن مهارت میتونه باعث موفقیت ما آدمها بشه؟ برای بالا بردن پرزنتیشن تمرین کنیم. ارایه مطلب تکنیکهایی داره که در این پادکست به آن ها میپردازیم.
21 ارديبهشت 1397
مشاهده همه پادکست‌ها

پادکست و گفتگو

شناسایی فروشنده خوب در مصاحبه
طرز ارائه بازخورد یا فیدبک موثر
تعادل، من جسمی
عاشق شغل مان باشیم!
آمادگی برای مصاحبه شغلی

دانستنی‌ها

رزومه چیست؟
تشریح ساختار و قالب رزومه حرفه ای
دانلود نمونه رزومه کاری
درباره کارآفرینی و تولید شغل
سازمان‌ها پس از ویروس کرونا
کاربانک

ورود به حساب کاربری

ورود به کاربانک

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت‌نام در کاربانک

کاربانک

برای ارسال رزومه وارد شوید

ساخت رزومه سریع
رزومه دارم

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کاربانک

برای ارسال درخواست، ایمیل خود را وارد کنید

ادامه
کاربانک

لطفا دوباره وارد شوید

ورود مجدد

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کاربانک

دریافت اطلاعات تماس (ویژه شرکت‌ها)

ایجاد پروفایل شرکتی
ورود کاربر

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کاربانک

فراموشی کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

بازگشت به مرحله قبل

کاربانک

فراموشی کلمه عبور

تغییر کلمه عبور