جویای کار
  • فرصت‌های شغلی
  • ثبت سریع رزومه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
جویای همکار
  • جستجو رزومه‌ها
  • ثبت فرصت شغلی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
لوگو کاربانک استخدام، رزومه و کاریابی در کاربانک

کار خوب، همکار خوب

ورود ثبت نام بازگشت
جویای کار

فرصت‌های شغلی

ثبت سریع رزومه

جویای همکار

جستجو رزومه‌ها

ثبت فرصت شغلی

فرصت‌های شغلی
جستجوی رزومه
وبلاگ

مشاوره با پشتیبانی

۰۲۱-
  1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. درباره کارآفرینی و تولید شغل

آمار و حقایقی درباره کارآفرینی و تولید شغل - گزارشی از موسسه گالوپ

مقدمه مترجم

گالوپ نام یک موسسه تحقیقاتی است که توسط آقای جورج گالوپ تاسیس شده و کارش مطالعه بر روی نگرش و رفتار کارکنان، دانش آموزان و شهروندان است. این موسسه که به نظر سنجی های عمومی اش نیز معروف است، در اواخر سال 2014 گزارشی در رابطه با ارتباط کارآفرینی و اشتغال زایی و اهمیت برنامه ریزی برای این مساله با نام Gallup Entrepreneurship & Job Creation Facts & Figures منتشر نمود که ترجمه ای از آن در اینجا ارائه می گردد.

گزارش

موسسه گالوپ از سال 1965 ویژگی های رفتاری افراد کارآفرین را مطالعه کرده است و تمرکز این مطالعات در دهه گذشته - در قالب پروژه ای که کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، آلمان، مکزیک و ایالات متحده را در بر می گرفته – اساساً بر روی نقش بالقوه و طبیعی انسان در تولید اشتغال بوده است. طبق ارقام و شواهد ارائه شده در این گزارش، شناسایی و پرورش زود هنگام استعدادهای کارآفرینی در سطح اکوسیستم های شهری در ایالات متحده و سایر کشورها را میتوان راه حلی برای جلوگیری از افت اشتغال زایی دانست.

زایش کسب و کارهای ایالات متحده رو به کاهش است

  • برای اولین بار در 35 سال گذشته، آمار زوال کسب و کارهای آمریکایی از زایش آنها پیشی گرفته است.
  • سالانه چهارصد هزار کسب و کار در کشور آمریکا بوجود می آیند در حالیکه 470.000 شرکت از بین می روند.
  • ایالات متحده برای حفظ قدرت اقتصادی خود در دنیا، سالانه به یک میلیون استارتاپ موفق نیاز دارد.
  • ایالات متحده از لحاظ فعالیت های استارتاپی در رتبه دوازدهم در بین سایر کشورهای توسعه یافته دنیا قرار دارد.
  • از زمانی که دولت ایالات متحده شاخص های کارآفرینی را زیر نظارت گرفته است، این اولین باری است که کارآفرینی در آمریکا سیر نزولی پیش گرفته است.

با در نظر گرفتن شش میلیون کسب و کار در آمریکا که هر کدام حداقل دارای یک نفر کارمند هستند اینطور داریم:
- 3.8 میلیون شرکت بین 1 تا 4 کارمند
- 1 میلیون شرکت بین 5 تا 9 کارمند
- 600 هزار شرکت بین 10 تا 19 کارمند
- 500 هزار شرکت بین 20 تا 99 کارمند
- 90 هزار شرکت بین 100 – 499 کارمند
- 18 هزار شرکت بیش از 500 کارمند
- 1.000 شرکت بیش از 10.000 کارمند


نمودار تقسیم بندی تعداد کارکنان شرکت ها در ایالات متحده

کارآفرینان به همراه شرکت های کوچک و متوسط شان شالوده اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می دهند

  • استارتاپ های آمریکایی 40% فرصت های شغلی جدید هر سال کشور را ایجاد می کنند. بطور میانگین هر شرکت جدیدی که بوجود می آید 6.5 فرصت شغلی ایجاد می کند.
  • نیمی از تمامی شغل های موجود در کسب و کارهای کوچک وجود دارند. این کسب و کارها حدود 65% از تمامی فرصت های شغلی جدید را ایجاد می کنند.
  • کسب و کارهای کوچک و متوسط برای بیش از 100 میلیون آمریکایی شغل بوجود می آورند.
  • در دو دهه گذشته شرکت های کوچک و متوسط آمریکایی تقریباً مسئولیت ایجاد تمام شغل های جدید را به عهده داشته اند.

شرکت های کوچک و متوسط دائماً برای بقا و رشد خود با چالش مواجه هستند

  • 40% استارتاپ ها در ایالات متحده در 3 سال اول فعالیت خود از ادامه باز می مانند.
  • 50% استارتاپ ها به سال پنجم فعالیت نمی رسند.
  • تنها 4 استارتاپ از بین 10.000 مورد به مرز شرکت های بزرگ با درآمد سالانه 100 میلیون دلار می رسند.
  • طبق تخمین موسسه گالوپ، ایالات متحده تا قبل از سال 2020 به ده میلیون شغل جدید نیاز دارد. مشاغلی که باید بطور طبیعی و پایدار توسط فعالیت های کارآفرینانه ایجاد شوند.

نسل جدید ایجادگران ...

در میان تقریباً 30 میلیون دانش آموز سال پنجم تا دوازدهم مدارس ایالات متحده:

  • 77% دانش آموزان "می خواهند رئیس خود باشند"
  • 47% دانش آموزان ادعا کردند که مدارس شان برنامه های آموزشی در مورد نحوه شروع و اداره کسب و کار به آنها ارائه می دهد.
  • 42% دانش آموزان برنامه ایجاد کسب و کار برای خودشان می ریزند.
  • 38% دانش آموزان می گویند چیزی اختراع خواهند کرد که دنیا را تغییر دهد.
  • 5% دانش آموزان در کسب و کارهای محلی کارآموزی می کنند.

سنجش استعدادهای کارآفرینی، راهی مطمئن برای کشف ایجادگران فردا

  • تقریباً از بین هر هزار نفر نیروی کار در ایالات متحده، 5 نفر از ترکیبی از این استعدادها با شدت بالا برخوردارند ( آزمون EP10 موسسه گالوپ ده استعداد کارآفرینی افراد که در بالا به آنها اشاره شده است را امتیاز بندی نموده و رتبه بندی استعدادهای هر فرد، موارد برتر را extreme یا شدید ارزیابی می کند.).
    1. Confidence (اعتماد بنفس)
    2. Delegator (محول کننده)
    3. Determination (مصمم و راسخ بودن)
    4. Disruptor (ساختار شکن)
    5. Independence (مستقل)
    6. Knowledge (علم و دانش)
    7. Profitability (سود بخشی، سودخواهی)
    8. Relationship (روابط و ارتباطات)
    9. Risk (اهل مخاطره و ریسک)
    10. Selling (مهارت فروش)

  • تقریباً از بین هر هزار نفر نیروی کار در ایالات متحده، 5 نفر از ترکیبی از این استعدادها با شدت بالا برخوردارند .
  • به ندرت میتوان کارآفرینانی را یافت که همه این زمینه های استعدادی در آنها غالب باشند، اما به هر حال این گروه از اقبال بیشتری برای رسیدن به موفقیت بهره مند هستند.
  • افرادی که استعداد کارآفرینی بیشتری دارند (یعنی تعداد بیشتری از این استعدادها در آنها غالب است) به نسبت سایرین:
    • با سه برابر احتمال بیشتر، میتوانند در سطح گسترده کسب و کار بوجود آورده و بطور قبل توجهی آن را گستش دهند.
    • با چهار برابر احتمال بیشتر، شغل ایجاد می کنند.
    • با چهار برابر احتمال بیشتر، از اهداف تعیین شده در سودآوری پیشی می گیرند.
    • با پنج برابر احتمال بیشتر، از اهداف تعیین شده فروش پیشی می گیرند.

  • این دسته از افراد کارآفرین در مقایسه با سایرین:
    • مزیت رقابتی شرکت شان را بهتر به مشتریان بیان می کنند.
    • در هنگام اتخاذ تصمیم برای قیمت گذاری و توسعه محصول مشتریان شان را در نظر می گیرند.
    • توانایی کارمندان را با وظایف هر سمت تطبیق داده و بنابراین میتوانند راندمان فردی (Individual Performance) و درگیری موثر با شغل (Job Engagement) را در آنان افزایش دهند.

کارآفرینان مستعد باید توسط هر شهر شناسایی شده و پرورش یابند

  • هر شهر برای شناسایی، بالا بردن راندمان و حفظ استعدادهای کارآفرینی در منطقه خود به برنامه ای اختصاصی (بومی سازی شده) نیازمند است.
  • از آنجاییکه بیشترین فعالیت مهم اقتصادی در سطح شهری و منطقه ای پدیدار می شود، مدیران اکوسیستم شهری – و نه دولت فدرال - باید از برنامه هایی برای کشف و پرورش کارآفرینان با استعداد برتر برخوردار باشند.


منبع: موسسه گالوپ
ترجمه: کاربانک

دانلود دانلود فایل منبع

۲۹ بهمن ۱۳۹۴ نوشته شده توسط موسسه گالوپ
  • وبلاگ‌ها
  • ویدئو‌ها
  • پادکست‌ها

طراحی مسیر شغلی

فرایند ارزیابی جایگاه فعلی کارتان (وضعیت شغلی فعلی)، تصمیم گیری درمورد جایگاهی که خواهانش هستید (وضعیت شغلی مطلوب) و ایجاد تغییرات لازم برای رسیدن به آن"طراحی مسیر شغلی" نامیده می شود. این موضوع فرایندی جاریست که باید آن را موزون و هماهنگ مدیریت کنید چراکه ...
۱۹ مرداد ۱۳۹۳

توصیه های مهم در هنگام کار ریموت یا دورکاری از خانه در شرایط بحران کرونا

این روزها بدلیل بحران ناشی از ویروس کرونا و خطرات ناشی از ابتلا به این بیماری همگی در شرایطی به سر میبریم که عدم حضور در محل کار برای بسیاری از مشاغل و کسب و کارها توصیه شده است. در هنگام دورکاری یا انجام کار از خانه و اقامتگاه خود لازم است نکاتی را در نظر ...
۱۶ فروردين ۱۳۹۹

آماده سازی سازمان‌ها برای دنیای پس از ویروس کرونا

در كنار بحران شدید در بهداشت و سلامت جامعه ناشی از بیماری كرونا، مدیران سرتاسر جهان با چالش های مدیریتی شدیدی روبرو هستند: افت شدید تقاضای مشتری، اصلاحات قانونی قابل توجه، قطع زنجیره تأمین، بیكاری، ركود اقتصادی و افزایش عدم اطمینان. کسب و کارها هم به مانند دولت‌ها نیاز به یک روش برای رهایی از کرونا ...
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مشاهده همه مقالات

چگونه بین کار و زندگی شخصی تعادل برقرار کنیم؟

نایجل مارش: "فقط میخوردم، میجنگیدم، کار میکردم و از خانواده غافل بودم. تصمیم گرفتم یکسال از کار فاصله بگیریم و به خانواده ام برسم تا روی موضوع تعادل بین کار و زندگی بپردازم ... اما چطور می شد به تعادل بین این دو موضوع فکر کرد وقتی کار نمیکردم! ... به سر کار برگشتم و به ...
25 آذر 1396

چرا کار واقعی در محل کار اتفاق نمیفتد؟!

وقتی از بعضی از پرسنل می پرسی که بهترین جایی که برای انجام بهتر کارها میروی کجاست؟ جواب های جالبی میشنوی: آشپزخانه، ماشین، زیر زمین ...! ولی واقعا چرا این افراد در محل کارشان، بهره وری لازم را ندارند؟ جیسون فراید در این صحبت به زوائد محیط کار اشاره میکند. از نظر وی مدیران و جلسات ...
25 آذر 1396

آشنایی با شغل مدیر بازاریابی اینترنتی؛ فرزاد انصافی

در این ویدئو کوتاه با سمت و شرح وظایف مدیریت بازاریابی در یک شرکت اینترنتی آشنا می شویم. فرزاد انصافی، مدیر بازاریابی ایسام از زبان خود شغلش را توصیف میکند.
25 آذر 1396
مشاهده همه ویدئو‌ها

چگونه به همکاران خود فیدبک یا بازخورد موثر ارایه کنیم؟

کاربانک در این پادکست به گفتگو با خانم دکتر فایزه اعرابی و خانم هیلا هوشنگی (از موسسان گروه مشاوره مدیریت خلاق) پیرامون مسیله بازخورد (feedback) پرداخته است. در این پادکست به تعریف بازخورد و نحوه انجام یک بازخورد موثر پرداخته شده است.
14 بهمن 1395

مهارت های ارایه مطلب یا Presentation skills

گفتگو با دکتر فرشاد نادری؛ آیا داشتن مهارت میتونه باعث موفقیت ما آدمها بشه؟ برای بالا بردن پرزنتیشن تمرین کنیم. ارایه مطلب تکنیکهایی داره که در این پادکست به آن ها میپردازیم.
21 ارديبهشت 1397

نکات مهم درباره تعدیل نیرو که مدیران باید بدانند

دکتر فرشاد نادری، مدیرعامل شرکت رادمان در گفتگویی با کاربانک به نکاتی مهمی اشاره کردند که لازم است مدیران شرکت ها در زمان تعدیل نیرو آن ها را بدانند. بکار گیری این نکات میتواند باعث شود که شرکت ها و پرسنل در زمان تقلیل منابع انسانی خود کمترین دچار کمترین آسیب شوند.
20 مرداد 1397
مشاهده همه پادکست‌ها

پادکست و گفتگو

تعادل در کار و زندگی
آمادگی برای مصاحبه شغلی
اشتباهات رایج استخدام کنندگان
کار کردن در شرکت چارگون
چرا کار میکنیم؟

دانستنی‌ها

درباره کارآفرینی و تولید شغل
دانلود نمونه رزومه کاری
روش دعوت به مصاحبه استخدامی
طراحی مسیر شغلی
تحقیق سالانه استخدام و منابع‌انسانی
کاربانک

ورود به حساب کاربری

ورود به کاربانک

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت‌نام در کاربانک

کاربانک

برای ارسال رزومه وارد شوید

ساخت رزومه سریع
رزومه دارم

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کاربانک

برای ارسال درخواست، ایمیل خود را وارد کنید

ادامه
کاربانک

لطفا دوباره وارد شوید

ورود مجدد

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کاربانک

دریافت اطلاعات تماس (ویژه شرکت‌ها)

ایجاد پروفایل شرکتی
ورود کاربر

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کاربانک

فراموشی کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

بازگشت به مرحله قبل

کاربانک

فراموشی کلمه عبور

تغییر کلمه عبور