جویای کار
  • فرصت‌های شغلی
  • ثبت سریع رزومه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
جویای همکار
  • جستجو رزومه‌ها
  • ثبت فرصت شغلی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
لوگو کاربانک استخدام، رزومه و کاریابی در کاربانک

کار خوب، همکار خوب

ورود ثبت نام بازگشت
جویای کار

فرصت‌های شغلی

ثبت سریع رزومه

جویای همکار

جستجو رزومه‌ها

ثبت فرصت شغلی

فرصت‌های شغلی
جستجوی رزومه
وبلاگ

مشاوره با پشتیبانی

۰۲۱-
  1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. درباره نگارش رزومه حرفه ای و مؤثر

درباره نگارش رزومه حرفه ای و مؤثر

گردآوری کلمات کليدی

لیستی از علائق و مهارتهای خود بصورت کلمات کلیدی یا تخصصی تهیه کرده و به این بیاندیشید که چطور و در کجای رزومه می توانید از این کلمات استفاده کنید. سپس هنگام نگارش رزومه از این لیست استفاده نمائید.

رزومه بايد مرتبط و هدفمند باشد

یک رزومه مؤثر و کارا بطور هدفمند و برای شغلی خاص طراحی شده است. رزومه را مرتبط بنویسید و از نگارش به شکل کلی و ارسال دسته ای رزومه به کارفرمایانی که نیاز های متفاوتی دارند بپرهیزید. برای پیدا کردن شغل هایی که نیاز به تجربه یا تخصص ویژه دارند باید رزومه را مرتبط با نیاز آن شغل نوشت و معمولاً کلی گویی شما را از مرتبط گویی دور خواهد نمود. کارفرمایان مایلند ببینند که متقاضی جویای کار فقط بدنبال نوع خاصی از مشاغل بوده و تجربیات وی مرتبط با همان شغل هست. مسلماً یک مدیر مالی جویای حسابدار، رویکرد بهتری نسبت به یک حسابدار با سابقه دارد تا یک کارمند اداری – حتی با سابقه بیشتر - که حاضر به انجام هر نوع شغل اداری از جمله حسابداری بوده و هست. اگر آمادگی لازم برای انجام مشاغل مختلف و غیر مرتبط را دارید، بیش از یک رزومه تهیه کنید و در هر کدام از آنها بر روی سوابق کاری مرتبط با هر شغل تأکید کنید. سپس هرکدام از رزومه ها را برای کارفرمای مربوطه ارسال نمائید.

مسئوليتهای خود را درست شرح دهيد

این مهم است که در قسمت سوابق کاری به جای بسنده کردن به لیستی از وظایف و مسئولیتهای پیشین، به ذکر نوع همکاری و سایرین و نحوه تعامل خود با سمت یا مسئولیت محوله بپردازید. یعنی بگوئید که چطور در انجام مسئولیت خود موفق بوده اید و اینکه از انجام امور محوله چه چیزی عاید کارفرمای شما گردید. بطور مثال به جای ذکر "... طراحی و پیاده سازی وب سایت برای شرکت" میتوانید اینطور توضیح دهید که " ... انجام خلاقانه پروژه احداث وب سایت برای شرکت که بدلیل طراحی مؤثر و کاربر پسندانه و امکان فروش آنلاین سبب بالا رفتن آمار فروش محصولات شرکت گردید". در جمله بندی از کلمات کلیدی مد نظر کارفرمایان و همچنین افعال پویا استفاده نمائید. قطعاً کارفرمایان در قسمت توضیحات مربوط به شغل مورد نیاز از کلماتی استفاده نموده اند که میتوان از آنها برای مرتبط ساختن سوابق پیشین خود با نیاز کارفرمای جدید، بعنوان کلمات کلیدی یا طلایی بهره جست.

رزومه تان را بازخوانی کنید

رزومه تان را ده ها بار خوانده و چک کنید و از عدم وجود غلط املایی و نگارشی در آن مطمئن شوید. از دوستان و همکاران جهت بازخوانی رزومه تان کمک بگیرید و از آنها بخواهید تا منتقدانه برداشت خود را در زمینه نوع انتخاب کلمات، املاء و انشاء رزومه بیان کنند.

شفاف و موجز بنويسيد

شفاف و صریح بنویسید و از جملات کوتاه برای بیان مطالب استفاده کنید. کارفرمایان معمولاً فرصت زیادی برای خواندن حجم انبوهی از کلمات را ندارند و ترجیح می دهند بشکلی سریع و موجز از توانایی و سوابق متقاضیان آگاه شوند. دقت داشته یاشید که مرحله رزومه خوانی توسط کارفرمایان در واقع اسکن نمودن رزومه یا مرور کلی از بالا تا پایین صفحه است. آنها فقط مطالبی را با دقت بیشتر می خوانند که نظرشان را بطور خاص جلب کرده باشد.

گرافيست رزومه خود باشيد

رزومه باید از لحاظ بصری مرتب و خوانا جلوه کند. پس از نوشتن مطالب رزومه آنرا صفحه بندی و ویرایش نمایید. جملات را شلوغ و درهم ننویسید. استفاده از فضای سفید بین پاراگرافها، جداول نامرئی و همچنین بالت پوینت (توپ نشان) نویسی، به چشم خواننده این فرصت را می دهد که مطالب را بهتر و هر چیز را در جای خود ببیند. استفاده از نرم افزارهای ویراستاری کامپیوتری نظیر Microsoft Office Word امکانات بسیاری را در این زمینه در اختیارتان قرار می دهد.

رزومه را با نرم افزار تايپ کنيد

برای نوشتن رزومه از نرم افزار و کامپیوتر استفاده نمایید و دقت داشته باشید که نوع فونتهای بکار گرفته شده یکسان و اندازه آن استاندارد و برای هر نوع چشمی خوانا باشد. اندازه فونت 11 الی 14 مناسب توصیه می شود.

انتخاب فونت يا قلم مناسب

در هنگام ارسال یا انتقال فایل الکترونیکی رزومه، دقت داشته باشید که از فونت یا قلم های متداول استفاده نمائید چرا که در صورت عدم موجود بودن فونت بکار گرفته شده بر روی کامپیوتر مقصد، نوشته جور دیگر و با فونت یا قلم پیش فرض نمایان می شود. برای رهایی از این تغییر نا خواسته پیشنهاد می گردد پس از اتمام نگارش رزومه آنرا بصورت فایل غیر قابل تبدیل PDF در آورده و سپس انتقال دهید.

صادق باشيد

در هنگام تنظیم و نگارش رزومه در بیان حقایق مربوط به تواناییها و سوابق تان اغراق ننمایید. دقت داشته باشید که موارد ذکر شده در رزومه اساس سوالاتی است که کارفرما ممکن است در مصاحبه از شما بپرسد و لذا بهتر و حرفه ای تر اینست که نسبت به هر یک از موارد مورد ادعا اشراف کافی داشته باشید.

عناوين درست و مرتبط انتخاب کنيد

در نوع انتخاب تیتر برای هر مورد از آیتمهای سوابق کاریتان دقت کنید. عناوین باید تا جای ممکن به شغل جدیدی که به دنبالش هستید مرتبط باشند.

۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ نوشته شده توسط کاربانک
  • وبلاگ‌ها
  • ویدئو‌ها
  • پادکست‌ها

دانلود نمونه رزومه کاری

جهت آشنایی هر چه بیشتر کارجویان گرامی با فن رزومه نویسی، نمونه هایی از رزومه های حرفه ای فارسی بعنوان مثال ارائه می گردد. همچنین می توانید جهت دانلود و استفاده از قالب خام رزومه از اینجا ...
۲۳ فروردين ۱۳۹۰

چگونه افراد را به مصاحبه استخدامی دعوت کنیم؟

کارفرمایان حرفه‌ای میدانند که دعوت افراد به مصاحبه روش و آدابی دارد که با شناخت و رعایت این موارد میتوان به نتایج بهتری رسید. گاهی برخی از کارفرمایان از این گلایه دارند که افراد جویای کار حاضر به شرکت در مصاحبه با آنها نشده و یا به وعده خود برای حضور در جلسه عمل نمی‌کنند. ...
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

رزومه چیست؟

رزومه معرفینامه ای شامل خلاصه ای از تجربیات کاری، سوابق تحصیلی و مهارتهای فرد جویای کار است. این معرفینامه میتواند بصورت تایپ شده در حداکثر یک یا دو صفحه در قالب اوراق چاپ شده و یا نسخه الکترونیکی (غالباً فایلهای doc , pdf) از سوی کارجو به کارفرما ارائه گردد. در برخی کشور های اروپایی و ...
۱۸ بهمن ۱۳۸۹
مشاهده همه مقالات

راهنمای جستجو پیشرفته میان رزومه متقاضیان شغلی کاربانک

جستجو در بانک اطلاعاتی رزومه متقاضیان شغلی سایت کاربانک از جستجوی ساده تا پیشرفته در این ویدئوی آموزشی به نمایش گذاشته شده است.
10 تير 1397

چرا کار واقعی در محل کار اتفاق نمیفتد؟!

وقتی از بعضی از پرسنل می پرسی که بهترین جایی که برای انجام بهتر کارها میروی کجاست؟ جواب های جالبی میشنوی: آشپزخانه، ماشین، زیر زمین ...! ولی واقعا چرا این افراد در محل کارشان، بهره وری لازم را ندارند؟ جیسون فراید در این صحبت به زوائد محیط کار اشاره میکند. از نظر وی مدیران و جلسات ...
25 آذر 1396

آشنایی با شغل مسئول مالی و اداری؛ مجید لطفی

در این ویدئو کوتاه با سمت و شرح وظایف مسئول مالی و اداری در یک شرکت اینترنتی آشنا می شویم. مجید لطفی، مدیر و مسئول مالی و اداری ایسام، از زبان خود شغلش را توصیف میکند.
25 آذر 1396
مشاهده همه ویدئو‌ها

نقش منابع انسانی در سازمان ها

در این پادکست کاربانک در گفتگو با خانم فاطمه حسنی (سرپرست منابع انسانی شرکت چارگون) به بررسی نقش منابع انسانی در شرکت ها پرداخته است.
3 شهريور 1397

مهارت های ارایه مطلب یا Presentation skills

گفتگو با دکتر فرشاد نادری؛ آیا داشتن مهارت میتونه باعث موفقیت ما آدمها بشه؟ برای بالا بردن پرزنتیشن تمرین کنیم. ارایه مطلب تکنیکهایی داره که در این پادکست به آن ها میپردازیم.
21 ارديبهشت 1397

چگونه به همکاران خود فیدبک یا بازخورد موثر ارایه کنیم؟

کاربانک در این پادکست به گفتگو با خانم دکتر فایزه اعرابی و خانم هیلا هوشنگی (از موسسان گروه مشاوره مدیریت خلاق) پیرامون مسیله بازخورد (feedback) پرداخته است. در این پادکست به تعریف بازخورد و نحوه انجام یک بازخورد موثر پرداخته شده است.
14 بهمن 1395
مشاهده همه پادکست‌ها

پادکست و گفتگو

تعادل، منِ معنایی
تعادل، منِ اجتماعی
تعادل، من جسمی
تعادل، منِ روانی
طرز ارائه بازخورد یا فیدبک موثر

دانستنی‌ها

توصیه های مهم برای دورکاری
طراحی مسیر شغلی
تشریح ساختار و قالب رزومه حرفه ای
روش دعوت به مصاحبه استخدامی
تحقیق سالانه استخدام و منابع‌انسانی
کاربانک

ورود به حساب کاربری

ورود به کاربانک

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت‌نام در کاربانک

کاربانک

برای ارسال رزومه وارد شوید

ساخت رزومه سریع
رزومه دارم

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کاربانک

برای ارسال درخواست، ایمیل خود را وارد کنید

ادامه
کاربانک

لطفا دوباره وارد شوید

ورود مجدد

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کاربانک

دریافت اطلاعات تماس (ویژه شرکت‌ها)

ایجاد پروفایل شرکتی
ورود کاربر

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کاربانک

فراموشی کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

بازگشت به مرحله قبل

کاربانک

فراموشی کلمه عبور

تغییر کلمه عبور